GI Metoden v 2.0 – 6 Viktiga Punkter

Det behöver inte ens ta så lång tid för de flesta personer. I förra artikeln Vad är GI Meotden 2.

Så nu när du har fått reda på de fyra ”pelarna” som vi gick igenom i förra artikeln så låt oss nu undersöka själva processen för en lyckad dag.

GI Metoden v 2.0   – 6 Viktiga Punkter

1. Du vaknar och äter en “lågt GI” frukost.

2. Du har allt du behöver för en nyttig frukost nära till hands och du behöver inte ens
fundera på vad du skall äta.

3. Du äter ett litet mellanmål mellan frukost och lunch.

4. Du äter din lunch med mat du lagat dagen innan eller samma dag med hjälp av dina GI-recept.

5. Du motionerar efter ditt träningsprogram (tid på dygnet bestämmer du själv).

6. Använder smarta verktyg för att mäta dina resultat och för att motivera dig att ta nästa steg.

Notering:

Kom ihåg att du i stora drag kan göra precis de saker som du gör idag, med rätt planering som kommer du både att hinna med och göra till något roligt.
Oroa dig inte för att du inte skall orka, vi skyndar långsamt och med din nyvunna energi så kommer det snart gå mycket enklare!

Exempel på en veckas uppgifter:

1) Om du är en “erfaren” student, se då till att komma igång direkt och få de 8 stegen som vi nämnt ovan på plats så fort som möjligt. Du borde kunna provköra’ programmet inom 48 timmar. Självklart kommer vi att justera och förbättra det allteftersom under de kommande veckorna och månaderna, så att systemet blir så effektivt som möjligt. Huvudsaken är at du agerar på något utav sakerna.

2) Om du är en “nybörjare”, så börja fundera på vilka motionsformer du vill börja med eller återuppta. Skriv ut GI tabellen och recepten (som du också får när du blir medlem här. Bestäm sedan att du så snabbt som möjligt skall handla in så många ingredienser du kan som du hittar i recepten och i Frukost/Mellanmåls guiden. Bestäm att du minst skall använda dessa recept hälften av dina middagar den närmaste veckan. Se till att du har väljer livsmedel på listan till minst hälften av dina frukostar och mellanmål den närmaste veckan.

Jag kommer när du blir blir medlem att ge dig ännu fler recept och verktyg för just detta i nästa veckas lektion. Men jag vill att redan nu skall bekanta dig med recepten, tabellerna, riktlinjerna för frukost/mellanmål och förstå konceptet med GI Metoden V2.0 (de fyra ”pelarna”: förberedande kunskaper, planering, utförande och uthållighet och de 8 bestämmande stegen som definierar GIM2 i dagens lektion).

Leave a Comment

Previous post:

Next post: