Vad är GI Metoden v. 2.0?

För att ge dig en snabb överblick över hur GI Metoden v 2.0™ är utformad så får du nu vår definition utav GI Metoden v 2.0™

Definition: GI Metoden v 2.0

1. Du måste lära dig förstå hur glykemiskt index och GI Metoden fungerar.

2. Med dessa nyvunna kunskaper kommer du att kunna fatta rätt beslut under de kommande veckorna och för resten av ditt liv.

3. Du kommer därefter att få lära dig att utforma och använda goda måltider (recept ifrån oss) med lågt GI. Måltider som kommer att göra så att du
förbränner kalorier hela dagen.

4. Med denna nya energi som du skapar via din kosthållning kommer att göra så att du orkar ut och motionera eller ta dig till gymmet.

5. Vi kommer med GI Metoden 2 att ge dig de tips du behöver för att förbränna maximalt när du motionerar och tränar.

6. Vi kommer att ge dig flera olika mentala verktyg som håller dig på rätt spår och som underlättar för dig att snabbast möjligt nå resultat ifrån din kost och din träning.

7. Du kommer att få nya recept och effektiva metoder varje vecka som hjälper dig mot dina mål ihop med vanliga frågor som våra användare ofta råkar ut för.

8. Det är när dessa saker samverkar som du når de resultat som du bara vågat drömma om.

Så syftet med följande lektioner är helt enkelt att du så snabbt som möjligt skall få dessa 8 steg på plats (för maximal fettförbränning) och därefter använda dessa tillräckligt länge för att du skall nå dina uppsatta mål (minst 6 månader).

Klarar du detta så behöver du aldrig mer oroa dig för din vikt eller ohälsa för då sitter dessa effektiva tekniker i ”ryggraden”.

Tror du t.ex. att Susanna Kallur eller Zlatan behöver anstränga sig särskilt mycket för att hålla formen?

Knappast, för dem sitter det i ”ryggraden”.

Varför skulle inte du också kunna lära dig och träna din kropp att fungera på liknande sätt utan att för den sakens skull ha samma mål som dem (det räcker säkert att du är 10 % så medveten som nämnda personer för att du skall nå din drömkropp – om nu inte ditt mål är att tävla i OS förstås ?).

För att komma igång så behöver du ha följande saker på plats…

1. Kunskap om Glykemiskt index och livsmedel med lågt GI.

2. Ett utformat måltidsprogram (recept på GI måltider) för varje vecka.

3. Ett utformat motions- eller träningsprogram för varje vecka.

4. Använda verktygen och hjälpmedlen för att hålla dig på rätt spår.

 

Ett lyckat resultat med GI Metoden 2 grundar sig på fyra “pelare”:

Förberedande Kunskaper, Planering, Utförande och Uthållighet.

Alla dessa saker är väldigt viktiga ingredienser för din framgång… de är med dessa som du bygger din grund.

1. Förberedande Kunskaper:

I det ”förberedande” steget så kommer du att skaffa dig den teoretiska kunskap du behöver för att förstå hur din kropp verkligen fungerar. Så att du enkelt skall kunna fatta rätt beslut utan ”att behöva tänka” som t.ex. val av livsmedel och känna igen saker som försämrar din förbränning osv.

2. Planering:

I “planerings” steget så lär du dig rent praktiskt hur du skapar veckomenyer med ”rätt” mat (bl.a. med hjälp av recept) planerar dina inköp. Här kommer du att spara mycket tid och pengar. Men även hur du planerar och schemalägger effektiv motion i lagom dos för maximal fettförbränning. Du skapar i detta steg din egna unika ritning för att nå dina mål.

3. Utförande:

Här gäller det att agera och verkligen följa sin “ritning” och skapa nya vanor. Här får du också lära dig hur använder GI Metoden i olika situationer och hur du anpassar din träning mm efter dina förutsättningar. Du kommer att lära dig att uppskatta känslan av att ha genomfört veckans lilla aktiviteter och hurdu belönar dig själv.

4. Uthållighet:

Här stupar de flesta, men tack vare GI Metoden 2 och dess utformning kommer vi varje vecka driva på dig så att dina resultat ifrån dina ansträngningar kommer innan du hinner tröttna.

Det är just detta som gjort GI Metoden 2 så framgångsrikt – våra användare får resultat innan de hinner ge upp, vilket ger dem den bästa motivationen som finns och viljan att förbättra dessa ytterligare.

Som jag nämnde tidigare, så kommer vi att gå igenom dessa saker i detalj under de kommande veckorna. Här har du några av de praktiska steg du kan ta för att starta en framgångsrik ”fettförbränningskampanj” med GI Metoden 2… Bli medlem här och få tillgång till alla 26 veckors material, recpet och träningsprogram mm

Du kan vara igång och förbränna fett maximalt inom 48 timmar!

{ 1 trackback }

GI Metoden v 2.0 – 6 Viktiga Punkter | GI Metoden | Gå ner i vikt med GI-metoden
September 25, 2011 at 15:07

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

Previous post:

Next post: